ماژول ها و افزونه ها

در این قسمت ما برای سهولت کار شما کاربران گرامی تمامی ماژول های مربوط به سیستم مدیریت محتوا را برای شما قرار داده ایم.

پوشه های موجود در فایل دانلودی را در مسیر اصلی نصب ( پوشه نصب شده whmcs ) ریخته و پس از آن به مدیریت وارد شود.

از منو بالا وراد گزینه تنظیمات (Setup) و زیر منو فیلد های دلخواه مشترکین شوید (custom client fields) :

whmcssms1

یک فیلد از نوع متنی (text box) برای درج شماره همراه کاربر ایجاد نموده و این فیلد دارای خاصیت الزامی باشد و در فرم سفارش نیز نمایش داده شود.

یک فیلد دیگر از نوع کشویی (dropdown) با مقادیر بله و خیر جهت دریافت و عدم دریافت اس ام اس توسط کاربر، ایجاد نمایید. این فیلد دارای خاصیت الزامی باشد و در فرم سفارش نیز نمایش داده شود :

whmcssms2

بعد از این قسمت وارد افزونه و افزونه اس ام اس شوید :

whmcssms3

پس از ورود به این قسمت بر روی نصب کلیک نمایید و پس از آن وارد قسمت تنظیمات می شوید که می توانید افزونه اس ام اس پیامک مدیران وب را از این بخش تنظیم نمایید.

  1. آیا برای ارسال پیامک نیاز به نصب نرم افزار می باشد ؟

    خیر . برای استفاده از این سامانه نیازی به نصب نرم افزار نمی باشد و تنها با استفاده از یک مرورگر اینترنتی می توانید به سامانه خود دسترسی داشته باشید . شما می توانید از تمامی نسخه های بروز مرورگر های مختلف مانند : Firefox , chrome, Opera , Internet Explorer , safari و … استفاده نمایید.

  2. آیا سرعت دسترسی به اینترنت مهم میباشد؟

    خیر . شما با هر سرعت اینترنتی اعم از dialup ، اینترنت سیم کارت و ADSL می توانید به راحتی از سامانه استفاده نمایید.

  3. سرعت ارسال پیامک ها و دریافت ان توسط مخاطبان به چه صورت است؟

    سرعت ارسال پیامک در پنل اس ام اس بسته به شرایط (ترافیک خطوط و صف مخابرات) بین 30 تا 50 پیامک در هر ثانیه می باشد. (1800 تا 3000 پیامک در دقیقه) . سرعت دریافت پیامک ها به در دسترس بودن و وضعیت مخاطب در شبکه مخابراتی دارد .

  4. تفاوت این سامانه با ارسال از طریق سیم کارت چیست ؟

    این سامانه به اپراتور های ارسال پیامک انبوه با سرعت بالا متصل است وسرعت ان نسبت به سیم کارت بسیار بیشتر می باشد . همچنین قیمت پیامک ها در این روش به صرفه تر میباشد. بانک های شماره ای که از طرف شرکت در اختیار شما قرار می گیرد از دیگر برتری های این سامانه است.

  5. آیا از اینترانت ملی می توان برای ورود به سامانه استفاده نمود ؟

    بله به علت میزبانی سامانه در سرور های داخل ایران این سامانه از طریق اینترانت ملی نیز قابل دسترس است.

  6. اتصال به درگاه بانک با مشکل مواجه است !

    این مشکل با توجه به مشکلات مراجعات بالا به درگاه های بانکی و یا بروز رسانی های سرور های بانک ها رخ می دهد و اغلب بعد از دقایقی بر طرف می گردد.

  7. ایا می توان بدون خرید شماره اختصاصی ارسال پیامک انجام داد؟

    بله شما با استفاده از شماره های عمومی می توانید اقدام به ارسال پیامک کنید.

  8. آیا دریافت پیامک نیز هزینه دارد ؟

    خیر دریافت پیامک رایگان است.

  9. آیا فعال سازی Delivery هزینه دارد ؟

    خیر گزارش تحویل (Delivery) رایگان می باشد.

  10. آیا امکان انتقال شماره ها از پنل شرکت دیگر به شما می باشد؟

    بله این امکان با ارسال نامه به اپراتور و درخواست برای انتقال شماره ها به شرکت ما میسر میباشد.

  11. چرا پنل های شما به صورت سالیانه است ولی برخی شرکت ها به صورت مادام العمر یا دائمی ارائه می کنند ؟

    1. این سامانه بر خلاف بسیاری از سامانه های دیگر به صورت بومی توسط برنامه نویسان شرکت تولید شده به صورت هفتگی به روز میشود ، همچنین بخش های جدیدی به صورت رایگان به سامانه اضافه می گردد ، بخشی از هزینه سالیانه صرف به روز رسانی و تولید بخش های جدید می گردد .
    2. بخشی از این هزینه صرف ارتقاء سرور جهت ارائه خدمات بهتر خواهد شد چرا که با زیاد شدن کاربران و حجم پیامک های ارسالی سرور رفته رفته کند تر شده و نیاز به ارتقاء سخت افزاری و افزایش پهنای باند خواهد داشت .
    3. ارائه پنل به صورت مادام العمر یا دائمی یا عناوین مشابه برخلاف قرارداد مخابرات وصنف پیامک می باشد و هیچ شرکت معتبری از چنین روش هایی برای جذب مشتری استفاده نمی کند .

  12. آیا در سامانه شما فیلترینگ پیامک وجود دارد؟

    خیر. در سامانه هیچ گونه فیلترینگی در پیامک های ارسالی وجود ندارد ولی در صورت مشاهده پیامک نا متعارف پنل سریعا غیر فعال خواهد شد.

  13. تفاوت شماره های عمومی و اختصاصی چیست ؟

    خطوط عمومی که اغلب رند هستند جهت رفاه حال کاربران به صورت امانی در سامانه قرار داده شده است ، از آنجایی که این خطوط به نام شرکت هستند و مسئولیت تمامی ارسال هایی که از این خطوط صورت میپذیرد مستقیما برعهده شرکت می باشد تمامی پیامک های ارسالی زیر تعداد 5000 عدد از این خطوط قبل از ارسال توسط ما بررسی شده و در صورت تایید ارسال می گردد.

  14. من میخوام با توجه به اینکه پزشک می باشم پیامک های پزشکی ارسال کنم. چه اقدامی لازم است؟

    کلیه پیامک های که در مورد حوزه پزشکی ، پیرا پزشکی و … باید توسط نظام پزشکی تایید شود ، بدین منظور پزشکان محترم با مراجعه به نظام پزشکی و دریافت مجوز تبلیغات ان را برای ما ارسال نمایند .

  15. آیا دوره تمدید خطوط سالیانه می باشد؟

    بله با توجه به قرار داد مخابرات می بایست هزینه ای به صورت سالیانه از کاربران بابت خطوط اخذ گردد ولی در حال حاضر هزینه ای بابت خطوط از کاربران دریافت نمی گردد.

  16. آیا تعداد پیامک ها ارسالی در هر درخواست دارای محدودیت می باشد؟

    خیر . این سامانه برای ارسال انبوه پیامک در نظر گرفته شده است و قابلیت ارسال تا میلیون ها پیامک در هر درخواست را دارا می باشد.

  17. در ارسال منطقه ای برخی مناطق شهر تهران موجود نمی باشد ، لطفا راهنمایی کنید!

    اگر دیتابیس ارسال منطقه ای (هدفمند) برای برخی مناطق یا محله های استان تهران موجود نیست میتوانید از طریق ارسال به کد پستی عمل نمایید ، کافیست تا 6 رقم منطقه خود را وارد کرده و به تعداد مورد نظر ارسال فرمایید.

  18. در صورتی که در ارسال منطقه ای امروز قصد ارسال به 10 هزار شماره از 30 هزار تای یک شهر را داشته باشیم و فردا مابقی ، لطفا راهنماییم کنید!

    بله این امکان وجود دارد ، ارسال تفکیکی دقیقا به همین منظور ایجاد شده است.
    نوع ارسال را روی تفکیکی قرار دهید.
    شاخه مورد نظر را انتخاب کنید.
    در این مرحله از ردیف 1 به تعداد 10000 عدد را وارد نمایید
    روز بعد همین روال را طی کنید فقط ردیف را روی 10000 قرار داده و تعداد را 20000 تنظیم کنید تا از ادامه ارسال روز گذشته ارسال شود.

  19. در ارسال به کدپستی چطور میتوانم کدپستی منطقه مورد نظرم را پیداکنم؟

    کافیست در قسمت نقشه کد پستی شهر مورد نظر خود را انتخاب نمایید و سپس طبق نقشه اقدام به ارسال کدپستی مورد نظر خود نمایید.

  20. پس از دریافت دلیوری وضعیت بسیاری از ارسال ها “نرسیده به مخابرات” یا “ارسال نشده” بود ، مجددا ارسال انجام دادیم همین وضعیت ادامه داشت ، لطفا توضیح بدهید!

    وضعیت نرسیده به مخابرات یعنی ما پیامک را برای اپراتور ارسال کردیم ولی از طرف اپراتور به مخابرات نرسیده است ، مخاطبینی که وضعیت پیامک برای آنها همیشه به شکل مذکور است در لیست سیاه مخابراتی قرار دارند که در سوال بعدی به صورت کامل توضیح داده شده است.
    هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات به حساب کاربری شما بازگردانده میشود ، در خطوط 3000 پیامک های نرسیده به مخابرت جزو ارسال نشده محسوب میشود ولی درسایر خطوط پس از دریافت گزارش تحویل مشخص میگردد.

  21. لیست سیاه مخابراتی چیست ؟

    مشترکانی از همراه اول و ایرانسل درخواست عدم دریافت پیامک های تبلیغاتی را کرده اند در این لیست قرار دارند.
    در خطوط 1000 و 2000 پس از ارسال پیامک به چنین مشترکینی نوع گزارش تحویل “نرسیده به مخابرات” و در خطوط 3000 گزارش مبنی بر “ارسال نشده” ارائه میگردد .
    برای رفع این مورد مشترک کافیست از خطوط همراه اول عدد 2 را به شماره 8999 ارسال نموده و برای خطوط ایرانسل عدد 1 را به 5005 ارسال فرمایید.

  22. در صورت اینکه پیامک بیشتر از 2 بخش باشد وضعیت ارسال در اپراتورها به چه صورتی می شود؟

    هرچه تعداد بخش های یک پیامک بیشتر شود در کلیه اپراتورها احتمال رسیدن آن به گوشی کم خواهد شد و ممکن است دلیوری “رسیده به گوشی” را نیز دریافت ولی به گوشی مخاطبین نرسد، بدیهی است با این شرایط مسئولیت ارسال بر عهده ارسال کننده خواهد بود ، در نظر داشته باشید پیامک های 1 بخشی و 2 بخشی بیشترین آمار گزارش تحویل را دارند .

  23. من پیامک ارسال کرده ام و وضعیت تحویل رسیده به گوشی اعلام شده است ولی هیچ مخاطبی دریافت نکرده است ؟

    ممکن است بخشی از متن پیامک در فیلتر مخابرات باشد و به همین دلیل پیامک به مخاطبین نمی رسد ولی هزینه کسر می گردد و وضعیت تحویل رسیده به گوشی اعلام می شود . به همین دلیل قبل از ارسال انبوه حتما یک پیامک تست به شماره ایرانسل و همراه اول ارسال بفرمائید و پس از دریافت پیامک اقدام به ارسال نمائید در غیر اینصورت مسئولیت نرسیدن پیامک به عهده ارسال کننده می باشد .

  24. چگونه هزینه پیامک های ناموفق در پیامک های تکی و گروهی عودت داده می شود ؟

    در خطوط 1000 : پس از دریافت گزارش به صورت اتوماتیک هزینه پیامک های نرسیده به مخابرات عودت داده می شود و گزارش ها به صورت هفتگی حذف می شوند، بنابراین قبل از گذشت یک هفته دانلود گزارش ها را دریافت نمایید.
    در خطوط 3000 : گزارش گیری باید حداکثر تا مدت 24 ساعت انجام شود، در غیر اینصورت گزارش توسط اپراتور حذف می گردد.
    در خطوط 2000 : چنانچه می خواهید هزینه پیامک های نرسیده در خطوط 2000 به صورت کامل به شما بازگردانده شود 48 ساعت پس از ارسال عمل گزارش گیری را انجام دهید، تا هزینه تمامی پیامک ها به جز رسیده به گوشی عودت داده شود.

  25. آیا امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها وجود دارد ؟

    بله امکان ارسال پیامک به سایر کشور ها از طریق ارسال بین المللی امکان پذیر می باشد ، هزینه پیامک های بین المللی نیز در حدود 10 برابر هزینه پیامک فارسی عادی می باشد .

  26. یک نرم افزار و یا سایت دارم که می خواهم از طریق ان پیامک ارسال کنم!

    با استفاده از وب سرویس سامانه می توانید با دریافت مستندات و نمونه کد های برنامه نویسی و یا از طریق ماژول ها و افزونه های آماده ما از طریق برنامه و یا سایت خود پیامک ارسال کنند.

  27. در خصوص اینکه میخواهم پیام های دریافتی در پنل ، به سایت خودم انتقال پیدا کند و در دیتا بیس سایتم ذخیره بشود لطفا راهنمایی کنید.

    برای اینکار کافیست وارد بخش خدمات هوشمند شوید و از مدیریت پاسخ از URL استفاده نمایید و یا از مدیریت Remote Database که به طور مستقیم با پایگاه داده شما ارتباط برقرار می کند استفاده کنید.

  28. آیا امکان عودت پنل وجود دارد ؟ شرایط به چه صورت است؟

    بله ، طبق قرارداد هزینه شماره اختصاصی بعلاوه 25% از هزینه کل قرار داد در ماه اول و در صورتیکه چندماه از تاریخ پنل گذشته باشد بر تعداد ماه ها تقسیم می گردد و مبلغ بررسی شده به عنوان هزینه راه اندازی کسر شده و مابقی مبلغ عودت داده خواهد شد .